Naujausios tvarios mados
2022 m. senatoriai pristatė Niujorko mados tvarumo ir socialinės atskaitomybės įstatymą (arba „Mados aktą“) Niujorko valstijos įstatymų leidėjui. Tikimasi, kad didesnės drabužių įmonės laikytųsi griežtesnių ir teisiškai privalomų aplinkosaugos standartų. Šio žingsnio įkvėpimas buvo aiškus ir neatidėliotinas: Pasak Gamtos išteklių gynybos tarybos, kurios misija yra apsaugoti planetą, 2,5 trilijono USD vertės mados pramonė yra „klimato košmaras“, sukeliantis nuo 4 iki 8,6 procentų visų pasaulinių šiltnamio efektą sukeliančių dujų. išmetamųjų teršalų. (Jungtinės Tautos mano, kad mados anglies dvideginio išmetimas yra arčiau 10 procentų!) Ir tai jau nieko nekalbant apie pramonės vandens užterštumą, miškų naikinimą, toksiškas chemines medžiagas ir darbuotojų gydymą.
Iš esmės, mados sunaikinta planeta suteikia naują reikšmę terminui „bloga išvaizda“.
Sąskaitos projektas strigo, tariamai nustumtas į šalį dėl aktualesnių problemų, tačiau, kaip rašo prekybos leidinys Total Retail, dabar jis vėl įgauna pagreitį, iš dalies dėl įžymybių nuo Leonardo DiCaprio iki Angelinos Jolie ir reikšmingų prekių ženklų (kai kurie iš jų bus) paramos. turės įtakos taisyklės), pvz., Stella McCartney, Eileen Fisher, Patagonia ir Everlane.
Laimei, tvarios mados srityje taip pat atsiranda naujų impulsų dėl ekologiškos tekstilės kūrimo, perdirbimo ir kitų naujovių, kurias remia vis sąmoningesni dizaineriai, prekės ženklai ir net parduotuvių savininkai. Naujausios žaliosios mados tendencijos yra mažiau susijusios su stiliaus kompromisais siekiant tvarumo, o apie daugybę būdų, kaip tvarumas gali ir turi maitinti ir net informuoti mūsų stiliaus pasirinkimą. Ir vis dėlto nėra sutarto termino apibrėžimo. Panašiai kaip tokie madingi žodžiai kaip „natūralus“ ir „švarus“ grožio pasaulyje, šis atviras aiškinimas leido šiek tiek praplauti žalią plovimą (todėl oficialūs teisės aktai, tokie kaip Mados įstatymas, yra tokie svarbūs). Be to, šis lankstumas taip pat leidžia įvairiais būdais įsitraukti. „Tvarumas reiškia dešimt skirtingų dalykų dešimčiai skirtingų žmonių“, – aiškina Aileen Lerch, San Franciske įsikūrusios avalynės prekės ženklo „Allbirds“ tvarumo direktorė. „Tai gali reikšti medžiagas, darbuotojų gerovę, gyvūnų gerovę, vandenį ir daugybę kitų dalykų, kurių kiekvienas yra svarbus.”
„Tvarumas reiškia dešimt skirtingų dalykų dešimčiai skirtingų žmonių. Tai gali reikšti medžiagos, darbuotojų sveikata, gyvūnų gerovė, vandens ir dar keliolika dalykų – kiekvienas iš jų kas yra svarbu“.
– Aileen Lerch, „Allbirds“ tvarumo direktorė
„Allbirds“ pagrindinis principas buvo pakeisti gryną naftos pagrindu pagamintą plastiką, kuris išskiria kenksmingas chemines medžiagas ir daugina sąvartynų, natūraliomis medžiagomis, tokiomis kaip vilna, medžio pluoštas ir cukranendrės. O Lerchas medžiagas vis dar laiko viena įdomiausių ir įkvepiančių plėtros sričių. Tiesą sakant, be natūralių medžiagų bibliotekos, „Allbirds“ eksperimentuoja su naujais sprendimais, tokiais kaip metano surinkimo bioplastiko arba cukranendrių pagrindu pagamintos polietileno pakuotės.
Sabrina Phillips, „G-III Apparel Group“, ypač „DKNY Jeans“ ir „Sport“, dizaino viceprezidentė, medžiagos taip pat daro didelę pažangą, tačiau perdirbimo skyriuje. „Mano pasaulyje tvarumas reiškia nuolatinį naujų ir skirtingų būdų, kaip panaudoti mažiau žemės išteklių ir sukurti mažiau atliekų, ieškojimą“, – aiškina ji ir pripažįsta, kad tai yra nuolatinio tobulėjimo procesas. „Vienas didžiausių būdų, kaip mano įmonė perėmė tvarumą, buvo mūsų naudojamos žaliavos. Dabar labai įprasta, kad poliesterio siūlai yra perdirbami iš plastikinių butelių ar kitų šaltinių.
Ši praktika taikoma visoje pramonėje. Pavyzdžiui, 2024 m. kovo mėn. „H&M Group“ pristatė „Syre“ – naują tekstilės poveikio bendrovę, kurios tikslas – dekarbonizuoti ir šalinti pramonę bei pereiti prie apskritesnės sistemos „hiperskalėje“. Tai apima 600 milijonų dolerių perleidimo sutartį su pačia H&M.
Be to, daugelio kitų prekių ženklų, norinčių integruoti šias medžiagas, iššūkis yra finansinis. Perdirbti siūlai nėra tokie brangūs kaip anksčiau, bet vis tiek kainuoja daugiau nei įprasti siūlai, ir ne visi gali sau leisti didesnę kainą.
Laimei, yra ir kitų sričių, kuriose galima mąstyti ekologiškai. Siekdama kompensuoti savo pėdsaką, G-III DKNY komanda taip pat sumažina pakavimo medžiagų ir polietileninių maišelių, naudojamų gabenimui, kiekį, o kelis drabužius deda į vieną maišą, o ne pakuoja atskirai. Ir, kai tik įmanoma, bendrovė tiekia medvilnę per „Better Cotton Initiative“ – pasaulinę organizaciją, kuri šiuo metu gamina 22 procentus pasaulinės medvilnės produkcijos, kuri gerina ūkininkavimo praktiką, mažina cheminių medžiagų naudojimą ir gerina žemės ūkio bendruomenių gyvenimo sąlygas.
Los Andželo dizainerei Janessa Leoné atkuriamoji žemdirbystė dabar yra didžiausias tvarumo veiksnys. Kai 2013 m. ji pristatė savo liniją, iš pradžių išskirtinai kaip drabužių kolekciją, ją iš karto priėmė gerai žinomi stilistai ir redaktoriai, iš dalies todėl, kad kokybė, taigi ir ilgaamžiškumas, visada buvo koncepcijos pagrindas. „Nuo pat pradžių norėjau sukurti kažką ilgalaikio ir prasmingo“, – aiškina ji. „Mūsų dėmesys visada buvo skirtas lėtajai madai – gaminti mažiau kūrinių su didesniu ketinimu, kurie buvo pagaminti aukščiausios kokybės ir truko daugybę kartų. Net patys kūriniai ir toliau yra įkvėpti gamtos faktūrų ir formų, atspindinčių savotišką ramią prabangą ir pagarbą žemei.
Šiomis dienomis Leonė perkėlė savo tvarumo sampratą į kitą lygį, siekdama ne tik sumažinti planetai daromą žalą, bet ir palikti pasaulį geresnį, ekologiškesnį, nei ji rado. Tai reiškė, kad reikia sukurti visiškai atsekamą tiekimo grandinę, ypač naudojant vilną ir odą, užtikrinant, kad kiekvienas elementas būtų atsakingai gaunamas iš atsinaujinančių ūkių, kurie vienodai palaiko ir ūkininkus, ir pačią dirvą. Pavyzdžiui, jos partneris „Shaniko Wool Company“ tiekia anglies neigiamus vilnos gaminius. „Tvarumas yra susijęs su abipusiškumu ir atsinaujinimu“, – sako Leonė. „Tai ne apie status quo palaikymą. Siekiame grąžinti išeikvotas sistemas ir palikti jas geresnes, nei radome. Regeneracinė praktika leidžia atkurti ekosistemas, stiprinti dirvožemio sveikatą ir didinti biologinę įvairovę.
Tokie dizaineriai kaip Leonė prisiima šiuos įsipareigojimus, nes tai yra etiška. Tačiau, kaip ji pripažįsta, didėjantis vartotojų poreikis atsakyti verčia vis daugiau mados pasaulio žaidėjų imtis veiksmų.
Kelly Wang kasdien mato šią realybę kaip Bruklino tvaraus butiko Rue Saint Paul, kuris buvo atidarytas internete 2018 m., įkūrėja ir kaip tradicinė parduotuvė prieš pat „Covid“ užpuolimą 2020 m. pradžioje. Jai būtinybė buvo išradimo motina. ir įkvėpimas. „Mano susidomėjimas tvaria mada atsirado dėl būtinybės suderinti savo darbą su savo vertybėmis“, – sako ji. „Kai pradėjau ieškoti tiekimo, greitai sužinojau apie neigiamą poveikį aplinkai ir darbui mados pasaulyje. Tai atvedė mane į kryžkelę, kurioje svarsčiau galimybę uždaryti savo verslą, nes nenorėjau prisidėti prie šių nuolatinių problemų. Tačiau po išsamių tyrimų ir apmąstymų supratau, kad galiu sukurti verslą, kurio šaknys yra cirkuliacija ir tvarumas.
Wang nusprendė padaryti savo parduotuvę panašesnę į „tvarią spintą“ su nuomos galimybėmis,
pirkti ir net parduoti naudotus nepriklausomus prekių ženklus, taip pat atrasti naujas sąmoningas linijas. Jos griežti kriterijai atvedė ją į dabartines manijas – nuo sąžiningos prekybos ekologiškos medvilnės prekės ženklo Sailor Jeans by Kowtow, kuriame visiškai nėra plastiko iš Naujosios Zelandijos, iki dygsniuotų liemenių, pagamintų iš senovinių Apalačų stiliaus antklodžių, pagamintų iš Reclaim Creative iš Noksvilio, Tenesio valstijoje.
Butiko savininkas socialinę žiniasklaidą iš dalies vertina už tai, kad ypač jaunoji karta moko apie greitosios mados pavojus ir apsipirkimo iš naudotų rankų naudą. „Viskas susiję su… žiedinės ekonomikos įsisavinimu“, – aiškina ji. „(Tvarumas – tai) ne tik medžiagos ar tiekimo grandinė – nors tai yra esminiai elementai – bet ir viso gaminio gyvavimo ciklo permąstymas. Pramonė bando išsiaiškinti, kaip ji gali … sukurti sistemą, kurioje produktai gali būti pakartotinai naudojami, perdirbami arba pakartotinai naudojami.
Viltis yra horizonte, nes naujovės ir toliau klesti. Tačiau visiškam realizavimui pasiekti prireiks laiko. „Tikrai jaučiu, kad daugelis šiandienos mados pasaulio žmonių suvokia ir siekia būti tvaresniais“, – sako Phillipsas. „Tikras tvarumas būtų papildyti bet kokius naudojamus išteklius ir neturėti atliekų, bet, kiek žinau, kol kas nieko nėra, todėl norėčiau toliau ieškoti kuo daugiau patobulinimų.
Lerchas iš „Allbirds“ sutinka: „Žinome, kad negalime laukti tobulumo (veikti), nes klimato kaita yra tikra ir daro įtaką mums šiandien“.
„Regeneracinės praktikos mums leidžia atkurti ekosistemas, gerinti dirvožemio sveikatą, ir didinti biologinę įvairovę“.
– Janessa Leoné, dizainerė