„Apple“ paskelbė leisianti alternatyvioms programėlių parduotuvėms Japonijoje ir leis kūrėjams apdoroti mokėjimus už skaitmenines prekes ir paslaugas ne savo „iOS“ pirkimo programoje sistemoje. „iPhone“ gamintojas neatlieka šių pakeitimų, nes nori būti atviresnis; ji yra priversta – šiuo atveju, laikytis šalies Mobiliosios programinės įrangos konkurencijos įstatymo (MSCA), kuris dabar įsigalioja.
Dėl antikonkurencinių įstatymų ir taisyklių dėl šio atnaujinimo Apple App Store pajamos bus paveiktos kitoje didelėje rinkoje. Bendrovė jau turi laikytis Europos skaitmeninių rinkų įstatymo (DMA), kuris anksčiau reikalavo, kad technologijų milžinas leistų alternatyvias programų parduotuves ir kitus pakeitimus.
JAV, po „Fortnite“ gamintojo „Epic Games“ ieškinio, „Apple“ buvo stipriai apsiginklavusi teismuose pakeisti savo mokėjimų sistemą. Nors ji nebuvo paskelbta monopolija, teismas nusprendė, kad „Apple“ turi suteikti kūrėjams teisę apdoroti mokėjimus už jos sistemos ribų, jei jie pasirinks. (To įsakymo specifika vis dar aiškinama po to, kai apeliaciniu skundu buvo iš dalies panaikintas ankstesnis sprendimas.)
Kaip įprasta, savo pranešime apie pokyčius Japonijoje „Apple“ perspėjo, kad alternatyvios programų prekyvietės ir mokėjimai atveria „naujus kelius kenkėjiškoms programoms, sukčiavimui, sukčiavimui ir privatumo bei saugumo rizikai“. Siekdama sumažinti šią riziką, bendrovė teigė, kad bendradarbiauja su Japonijos reguliavimo institucijomis, kad reikalautų programų prekyviečių leidimo (notaro patvirtinimo), kuris, anot jos, skirtas apsaugoti vaikus nuo netinkamo turinio ir aferų.
Tai, kad „Apple“ sugalvojo alternatyvių programų parduotuvių rizikos mažinimo procesą, rodo, kad visada buvo techninis sprendimas, skirtas suderinti atvirumo ir saugumo poreikius.
Kaip ir ES, „Apple“ sukūrė sudėtingą mokesčių struktūrą, siekdama užtikrinti, kad ji neprarastų daug pajamų iš „App Store“ ir, atrodo, laikytųsi įstatymo raidės.

„Epic Games“ generalinis direktorius Timas Sweeney, žinoma, šiuo klausimu netylėjo, sakydamas, kad „Fortnite“ vis tiek negrįš į „iOS“ Japonijoje, nes „Apple“ ima 21% mokestį už trečiųjų šalių pirkinius programoje.
Įraše apie X jis rašė: „Šiandien Apple turėjo atverti iOS konkuruojančioms parduotuvėms, o užuot tai darę sąžiningai, jie pradėjo dar vieną kliūčių ir įstatymų pažeidimo travestiją, šiurkščiai nepagarbą Japonijos vyriausybei ir žmonėms. Apple pasirinko blogai. Vėlgi.
Jis taip pat atkreipė dėmesį į skirtumą tarp „Apple“ ir kitų žaidimų parduotuvių tiekėjų, tokių kaip „Microsoft“, klausdamas: „Ar galite įsivaizduoti žaidėjų ir reguliuotojų šurmulį, kuris kiltų, jei „Microsoft“ reikalautų, kad visi „Steam“ ir „Epic Games Store“ žaidimai paskambintų savo prekybos stebėjimo API ir praneštų apie visas operacijas „Microsoft“?
„Tai ką Apple paskelbė Japonijoje“, – pridūrė jis.
„Apple“ pažymėjo, kad kūrėjai iki 2026 m. kovo 17 d. turės sutikti su naujausiu „Apple“ kūrėjų programos licencijos sutarties atnaujinimu, į kurį įtrauktos naujos parinktys Japonijai.


